Kancelaria otwarta w śr, cz, pt i sb po Mszy św. o godz. 18:00 (tel. 797 634 437).

Wymagane dokumenty przy zgłaszaniu sakramentów:

SAKRAMENT CHRZTU

  • akt urodzenia dziecka
  • świadectwo sakramentu małżeństwa rodziców
  • dane chrzestnych (rok urodzenia, zamieszkanie, zawód)
  • zaświadczenie dla chrzestnych spoza parafii

Do przyjęcia zadania chrzestnego może być dopuszczony ten, kto ukończył szesnaście lat, jest katolikiem, bierzmowanym i przyjął już sakrament Najświętszej Eucharystii oraz prowadzi życie zgodne z wiarą i odpowiadające funkcji, jaką ma pełnić (KPK kanon 874) [Chrzestnymi nie mogą być osoby żyjące w związku z drugą osobą bez ślubu kościelnego.]

SAKRAMENT MAŁŻEŃSTWA

  • świadectwo chrztu i bierzmowania
  • świadectwo nauki religii (z ostatniej klasy)
  • potwierdzenie odbycia kursu przedmałżeńskiego
  • dokumenty z USC (dla małżeństwa konkordatowego)
  • dokumenty stwierdzające tożsamość (dowód osobisty)
  • dane świadków małżeństwa (data urodzenia, adres zamieszkania) (dla małżeństwa konkordatowego pesel, nr, data i miejsce wydania dowodu osobistego)

Należy zgłosić się trzy miesiące wcześniej w parafii, w której ma być zawierane małżeństwo (może to być parafia narzeczonej lub narzeczonego).

POGRZEB

  • karta zgonu
  • akt zgonu z USC
  • zaświadczenie o przyjętych przed śmiercią sakramentach (jeżeli były udzielone).